کابل برق مثبت نیسان بنزینی یورو4
498.000 تومان
کابل برق مثبت نیسان بنزینی یورو 4 مشابه سایر خودروهای بنزینی، وظیفه انتقال جریان الکتریکی از باتری به سیستمهای مختلف خودرو را بر عهده دارد، با این تفاوت که در استاندارد یورو 4 تغییرات خاصی در سیستمهای الکتریکی و آلایندگی خودروها اعمال شده است.
تعداد | قیمت | تخفیف |
---|---|---|
1-10 | 498.000 تومان | 0% |
11+ | 448.200 تومان | 10% |
در انبار موجود نمی باشد
کابل برق مثبت نیسان بنزینی یورو4
کابل برق مثبت نیسان بنزینی یورو 4 مشابه سایر خودروهای بنزینی، وظیفه انتقال جریان الکتریکی از باتری به سیستمهای مختلف خودرو را بر عهده دارد، با این تفاوت که در استاندارد یورو 4 تغییرات خاصی در سیستمهای الکتریکی و آلایندگی خودروها اعمال شده است. این استاندارد به طور خاص تأکید بر کاهش آلایندهها، بهبود کارایی موتور، و بهینهسازی مصرف سوخت دارد، که تمام اینها میتوانند تأثیرات مستقیمی بر سیستم الکتریکی خودرو داشته باشند.
ویژگیها و مشخصات کابل برق مثبت نیسان بنزینی یورو 4:
-
جنس و مواد:
-
معمولاً کابل برق مثبت از مس با کیفیت بالا ساخته میشود، زیرا مس رسانای خوبی برای انتقال جریان الکتریکی است. در برخی موارد، برای کاهش هزینهها ممکن است از آلومینیوم استفاده شود، اما مس به دلیل عملکرد بهتر و مقاومت کمتر در برابر افت ولتاژ ترجیح داده میشود.
-
-
رنگ:
-
کابل برق مثبت قرمز است تا از کابل منفی که معمولاً مشکی است، تمایز داشته باشد. این رنگگذاری کمک میکند تا هنگام نصب یا تعمیر سیستم الکتریکی خودرو، کابلها به راحتی شناسایی شوند و از اشتباه در اتصال جلوگیری شود.
-
-
اندازه و ضخامت:
-
کابلهای برق مثبت در نیسان بنزینی یورو 4 معمولاً ضخامت بیشتری دارند تا بتوانند جریان بالاتری را منتقل کنند. این امر به دلیل بهینهسازی سیستمهای الکتریکی خودرو و نیاز به تأمین انرژی برای تجهیزاتی است که در خودروهای مطابق با استاندارد یورو 4 به کار میروند (مانند سیستمهای کنترل آلایندگی، سنسورها، و دیگر اجزای الکتریکی پیشرفته).
-
-
طول کابل:
-
طول کابل باید به گونهای باشد که به راحتی از ترمینال مثبت باتری به موتور و سیستمهای الکتریکی خودرو متصل شود. طول مناسب کابل نیز باید از فشار اضافی بر روی کابل جلوگیری کند و از کشیدگی یا خرابی آن پیشگیری کند.
-
کاربردها و عملکرد کابل برق مثبت:
-
اتصال به باتری:
-
کابل برق مثبت از ترمینال مثبت باتری خودرو (که معمولاً با علامت “+” مشخص شده است) به دیگر بخشهای الکتریکی خودرو متصل میشود. این کابل باید به درستی وصل شود تا جریان الکتریکی به درستی منتقل شود.
-
-
انتقال برق به سیستمهای مختلف خودرو:
-
کابل مثبت برق نیسان بنزینی یورو 4 برای تأمین برق مورد نیاز به موتور، سیستمهای الکتریکی داخلی (مانند چراغها، سیستم تهویه، سیستمهای صوتی)، پمپها، سنسورها، و سایر تجهیزات استفاده میشود.
-
-
راهاندازی موتور:
-
کابل برق مثبت به عنوان یکی از اجزای حیاتی در مدار استارت عمل میکند. بدون جریان الکتریکی کافی، موتور خودرو قادر به روشن شدن نخواهد بود.
-
-
حمایت از سیستمهای پیشرفته خودرو:
-
در خودروهای یورو 4، به دلیل رعایت استانداردهای آلایندگی سختگیرانهتر، نیاز به سیستمهای الکتریکی پیچیدهتری داریم. به عنوان مثال، این خودروها معمولاً از سنسورهای پیشرفته و سیستمهای کنترل آلایندگی استفاده میکنند که به برق پایدار و بدون افت نیاز دارند.
-
نحوه استفاده:
-
اتصال به باتری:
-
ابتدا کابل برق مثبت به ترمینال مثبت باتری وصل میشود (علامت “+” معمولاً بر روی باتری مشخص است).
-
-
اتصال به موتور یا سیستمهای دیگر:
-
طرف دیگر کابل برق مثبت به موتور و سیستمهای مختلف الکتریکی متصل میشود. این اتصال باید به درستی انجام شود تا برق به درستی به تمام قسمتها منتقل شود.
-
نکات ایمنی:
-
قطع برق قبل از تعمیرات: همیشه قبل از انجام هرگونه تعمیرات در سیستم الکتریکی یا تعویض کابلها، باید باتری خودرو را از مدار خارج کرده و از قطع بودن جریان برق اطمینان حاصل کنید تا از خطرات احتمالی مانند برقگرفتگی یا اتصال کوتاه جلوگیری شود.
-
اتصالات محکم و ایمن: اتصالات باید محکم و بدون هیچ گونه لغزش یا سستی باشند. اتصالات ضعیف ممکن است باعث مشکلاتی مانند افزایش دما، آتشسوزی یا خرابی سیستمهای الکتریکی شوند.
-
استفاده از کابل با کیفیت: انتخاب کابلهای با کیفیت بالا که ضخامت و روکش مناسب برای شرایط مختلف را داشته باشند بسیار اهمیت دارد. کابلهایی با روکش مقاوم در برابر حرارت و فشار میتوانند عمر طولانیتری داشته باشند.
نشانههای خرابی کابل برق مثبت:
-
مشکل در استارت خودرو: اگر خودرو به سختی استارت میخورد یا به طور کامل روشن نمیشود، ممکن است کابل برق مثبت دچار مشکل شده باشد یا اتصال ضعیف باشد.
-
گرم شدن کابل: اگر کابل برق مثبت بیش از حد گرم شود، این میتواند نشاندهنده جریان اضافی یا کابل نازک و غیرقابل قبول باشد.
-
اختلال در سیستمهای الکتریکی: مشکلات در عملکرد چراغها، سیستم صوتی، سیستم تهویه یا سایر تجهیزات الکتریکی خودرو، میتواند نشاندهنده خرابی در کابل برق مثبت یا اتصالات آن باشد.
-
نشت برق یا بوی سوختگی: در صورتی که بوی سوختگی یا داغ شدن کابلها را احساس کردید، فوراً خودرو را خاموش کرده و کابلها و اتصالات را بررسی کنید.
تفاوتهای مهم با مدلهای قبلی (یورو 2 یا یورو 3):
-
سیستمهای پیشرفتهتر: در استاندارد یورو 4، خودروها از سیستمهای الکتریکی پیچیدهتری برخوردار هستند که نیاز به برق ثابت و بدون افت دارند. این امر باعث میشود کابلهای برق مثبت نیسان بنزینی یورو 4 ضخیمتر و مقاومتر باشند.
-
مدیریت بهتر آلایندگی: سیستمهای کنترل آلایندگی به گونهای طراحی شدهاند که برای عملکرد صحیح به جریان برق بیشتری نیاز دارند، بنابراین استفاده از کابلهای با کیفیت و ضخیمتر ضروری است.
در مجموع، کابل برق مثبت در نیسان بنزینی یورو 4 از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که وظیفه تأمین انرژی برای سیستمهای الکتریکی پیچیدهتر و استانداردهای آلایندگی جدیدتر را بر عهده دارد. بررسی منظم و استفاده از کابل با کیفیت برای جلوگیری از خرابیهای احتمالی و ارتقاء عملکرد خودرو ضروری است.
محصولات مشابه
سوکت 2فیش دلکو و انواع فشنگی خودرو های دوو
سوکت 2فیش سوزن نیسان دیزل و مهره سمندEF7و سوکت کنیستر
نکتهها برای تعویض و نگهداری:
-
سوکتها: هنگام وصل و جدا کردن مراقب فیشها و پایههای فلزی داخل سوکت باش تا خم یا شکسته نشن.
-
مهرهها: اگر مهرهها پیچخورده یا زنگ زده بودن، بهتره تعویض بشن تا محکمکاری صحیح انجام بشه.
-
کنیستر: اطمینان حاصل کن سوکت کاملاً در جای خود قرار گرفته و لرزش نداشته باشه تا از قطع شدن برق جلوگیری بشه.
سوکت 2فیش206-مهره دنده عقب وفشنگی206ودینام ال90
سوکت 3فیش نری مقابل پژویی
سوکت 4فیش گاز پیکان نری-سوکت پمپ بنزینMVMوH30کراس وسوکت 4فیش گاز پیکان مادگی
نکات مهم:
-
این سوکتها باید فابریک و استاندارد باشند تا اتصال مطمئن و بدون قطعی داشته باشی.
-
هنگام خرید، به مدل خودرو، سال تولید و نوع سنسور یا قطعهای که قرار است به آن وصل شود، دقت کن.
-
برای پمپ بنزین MVM و H30 کراس، سوکتها ممکن است در ظاهر شبیه باشند ولی بهتر است مطابق قطعه فابریک خودرو تهیه شوند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.