

سوکت کویل 2قلو طوسی و مشکی
38.000 تومان
- سوکت کویل ۲ قلوی طوسی و مشکی بهطور مستقیم به کویلهای جرقهزنی متصل میشود که مسئول تولید جرقه برای احتراق سوخت در موتور خودرو هستند.
تعداد | قیمت | تخفیف |
---|---|---|
1-10 | 38.000 تومان | 0% |
11+ | 34.200 تومان | 10% |
سوکت کویل 2قلو طوسی و مشکی
سوکت کویل ۲ قلوی طوسی و مشکی در سیستم احتراق خودرو نقش حیاتی ایفا میکنند و به قطعهای که برای اتصال کویلهای جرقهزنی (کویلهای ۲ قلوی خودرو) به سیستم برق خودرو استفاده میشود، اطلاق میشود. در اینجا بیشتر در مورد این سوکتها و کاربردشان توضیح میدهم.
سوکت کویل ۲ قلوی طوسی و مشکی:
1. وظیفه و عملکرد:
کویلها وظیفه تولید جرقه برای احتراق مخلوط سوخت و هوا در موتور را دارند. در خودروهای جدیدتر، معمولاً از کویلهای ۲ قلوی استفاده میشود که توانایی تأمین جرقه برای دو سیلندر را دارند.
-
کویل ۲ قلوی معمولاً برای موتورهای ۴ سیلندر استفاده میشود و به جای اینکه هر سیلندر یک کویل مجزا داشته باشد، از یک کویل برای دو سیلندر استفاده میشود.
-
سوکتهای طوسی و مشکی به این کویلها متصل میشوند تا جریان برق از ECU (واحد کنترل الکترونیکی خودرو) به کویل منتقل شود و جرقههای لازم برای احتراق تولید گردد.
2. طراحی و ویژگیهای سوکتها:
-
سوکت طوسی و مشکی: رنگ سوکتها معمولاً به نوع کویل یا سیستمهای مختلف برق خودرو مربوط میشود و در سیستمهای مختلف خودرو بسته به نیاز، طراحی متفاوت دارند.
-
سوکت مشکی و سوکت طوسی معمولاً به گونهای طراحی میشوند که به راحتی در موقعیت مناسب قرار بگیرند و اتصال محکمی را برقرار کنند.
-
-
اتصال محکم: سوکتهای این نوع معمولاً از مواد مقاوم در برابر حرارت و فشار ساخته میشوند، چرا که در نزدیکی موتور و سیستم احتراق قرار دارند که دما و ارتعاش زیادی دارند.
3. نقش سوکتها در عملکرد کویل:
-
انتقال سیگنالهای برق به کویل: سوکتهای طوسی و مشکی برای انتقال سیگنالهای الکتریکی از ECU به کویلهای ۲ قلوی خودرو استفاده میشوند. این سیگنالها از ECU ارسال میشوند تا زمانبندی دقیق جرقهزنی تنظیم شود.
-
ایجاد جرقه برای احتراق: هر کویل برای ایجاد جرقه در دو سیلندر متوالی مسئول است. این جرقهها باعث احتراق سوخت در سیلندرها میشود و عملکرد موتور را بهبود میبخشد.
4. مشکلات و خرابی سوکتها:
-
اتصال ضعیف یا قطع شدن: یکی از مشکلات رایج در سوکتهای کویل، اتصال ضعیف یا قطع شدن سوکت است. در این صورت، ممکن است کویل نتواند برق لازم برای جرقهزنی را دریافت کند که منجر به از کار افتادن برخی سیلندرها، کاهش توان موتور، لرزش و خاموشی موتور میشود.
-
خرابی در کابلکشی: خرابی یا قطعی در سیمکشیهای مربوط به سوکتهای کویل نیز میتواند مشکلات مشابهی ایجاد کند، مانند اختلال در جرقهزنی یا عدم عملکرد صحیح موتور.
-
آسیب به سوکتها: در اثر گرما یا فشار، سوکتهای کویل ممکن است آسیب ببینند. این خرابی ممکن است باعث شود که اتصال درست بین کویل و ECU برقرار نشود.
5. تعویض و نگهداری سوکتها:
-
تعویض سوکتها: اگر سوکتهای کویل دچار آسیب شوند یا اتصال آنها ضعیف شود، باید تعویض شوند. معمولاً این کار توسط تعمیرکار متخصص انجام میشود، زیرا این سوکتها به طور مستقیم با سیستم احتراق و برق موتور ارتباط دارند.
-
نگهداری: برای جلوگیری از خرابی زودرس سوکتها، مهم است که از سیستمهای خنککننده خودرو به درستی استفاده کنید و از بروز رطوبت یا گرد و غبار در نواحی مربوط به کویل و سوکتها جلوگیری کنید.
جمعبندی:
-
سوکت کویل ۲ قلوی طوسی و مشکی بهطور مستقیم به کویلهای جرقهزنی متصل میشود که مسئول تولید جرقه برای احتراق سوخت در موتور خودرو هستند.
-
این سوکتها باید اتصال محکمی با ECU و کویلها داشته باشند تا برق بهطور صحیح منتقل شده و جرقهزنی دقیقی انجام شود.
-
خرابی یا مشکل در سوکتهای کویل میتواند منجر به کاهش عملکرد موتور، مشکل در استارت خودرو، لرزش موتور، و حتی خاموش شدن موتور شود.
-
تعویض و نگهداری صحیح سوکتها برای عملکرد بهینه سیستم احتراق ضروری است.
محصولات مشابه
سوکت 2خانه نری (سرسیم مادگی)-سوکت 2خانه مادگی(سرسیم نری)
سوکت 2فیش همه کاره
سوکت 3فیش همه کاره
سوکت خطر پراید132چهارتایی و سوکت خطر پراید وانت
سوکت خطر پژو405و آردیRD
سوکت رله فن پراید انژکتور4خانه نری(سرسیم مادگی)-سوکت 4خانه مادگی(سرسیم نری)
کاربرد کلی:
-
این سوکتها مخصوص اتصال رله فن پراید انژکتور هستند که نقش کلیدی در کنترل روشن و خاموش شدن موتور فن دارد.
-
رله با استفاده از این سوکتها به سیمکشی خودرو متصل میشود و به صورت خودکار فن را در سرعت و زمان مناسب روشن میکند.
-
وجود سوکتها باعث میشود اتصال راحت، ایمن و قابل تعویض باشد.
-
اتصال 4خانه به دلیل تعداد پایهها، قابلیت انتقال چندین سیگنال یا مسیر برق را دارد.
سوکت موتور فن پراید 2دور نری (سرسیم مادگی)-سوکت موتور فن پراید 2دور مادگی(سرسیم نری)
فرق کاربردی بین نری (سرسیم مادگی) و مادگی (سرسیم نری):
-
سوکت نری (که خودش پایههای بیرونزده داره) به سوکت مادگی (که داخلش جاهای اتصال وجود داره) وصل میشه.
-
بسته به نوع طراحی سیمکشی و قطعه، هر کدوم ممکنه روی موتور فن یا روی دسته سیم نصب بشه.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.