دسته سیم دینام انژکتور نیسان
0 تومان
دسته سیم دینام انژکتور نیسان یکی از قطعات مهم در سیستم برق خودرو نیسان است که وظیفه برقراری اتصال بین دینام (آلترناتور) و قسمتهای مختلف سیستم برق خودرو، بهویژه یونیت انژکتور و باتری را دارد.
در انبار موجود نمی باشد
دسته سیم دینام انژکتور نیسان
دسته سیم دینام انژکتور نیسان یکی از قطعات مهم در سیستم برق خودرو نیسان است که وظیفه برقراری اتصال بین دینام (آلترناتور) و قسمتهای مختلف سیستم برق خودرو، بهویژه یونیت انژکتور و باتری را دارد.
✅ تعریف دسته سیم دینام انژکتور نیسان:
-
یک دسته سیم آماده شامل چند رشته سیم است که:
-
برق تولید شده توسط دینام را به باتری و سیستم برق خودرو منتقل میکند.
-
سیگنالهای ولتاژ و دور موتور را به یونیت انژکتور (ECU) میفرستد.
-
اتصالهای لازم برای شارژ باتری و تغذیه سیستم انژکتور را فراهم میکند.
-
⚙️ کاربرد دسته سیم دینام انژکتور نیسان:
-
انتقال برق خروجی دینام به باتری و سیستمهای الکتریکی خودرو.
-
ارسال سیگنال ولتاژ دینام به ECU برای تنظیم تزریق سوخت و عملکرد موتور.
-
اتصال دینام به چراغ هشدار باتری (آمپر) روی داشبورد.
✅ ویژگیهای معمول دسته سیم دینام انژکتور نیسان:
ویژگی | توضیح |
---|---|
تعداد سیم | معمولاً 3 تا 5 رشته سیم |
نوع سوکت | سوکتهای مادگی و نری متناسب با دینام و ECU |
رنگ سیمها | متفاوت ولی معمولاً شامل سیمهای قرمز (مثبت)، سفید، زرد یا مشکی |
جنس سیم | سیم مسی با روکش عایق مقاوم در برابر حرارت و اصطکاک |
طول سیم | مناسب برای نصب در موتور نیسان |
🛠️ نکات مهم:
-
هنگام تعویض، حتماً دسته سیم فابریک یا با کیفیت بالا تهیه کن تا از اتصال صحیح و عدم قطعی مطمئن باشی.
-
توجه کن سوکتها کاملاً مطابق مدل دینام و ECU خودرو باشند.
-
در صورتی که دسته سیم آسیب دیده یا سوکتها شل شده باشند، باید سریع تعویض شود تا از بروز مشکلات شارژ و خرابی موتور جلوگیری شود.
محصولات مشابه
جافیوز داخل موتور پراید باسیم فیوز(جعبه فیوز پراید)
سوکت 3فیش نری مقابل پژویی
سوکت 4فیش گاز پیکان نری-سوکت پمپ بنزینMVMوH30کراس وسوکت 4فیش گاز پیکان مادگی
نکات مهم:
-
این سوکتها باید فابریک و استاندارد باشند تا اتصال مطمئن و بدون قطعی داشته باشی.
-
هنگام خرید، به مدل خودرو، سال تولید و نوع سنسور یا قطعهای که قرار است به آن وصل شود، دقت کن.
-
برای پمپ بنزین MVM و H30 کراس، سوکتها ممکن است در ظاهر شبیه باشند ولی بهتر است مطابق قطعه فابریک خودرو تهیه شوند.
سوکت لامپ 1کنتاکت تکی
سوکت لامپ 2 کنتاکت تکی
سوکت موتور فن پراید 2دور نری (سرسیم مادگی)-سوکت موتور فن پراید 2دور مادگی(سرسیم نری)
فرق کاربردی بین نری (سرسیم مادگی) و مادگی (سرسیم نری):
-
سوکت نری (که خودش پایههای بیرونزده داره) به سوکت مادگی (که داخلش جاهای اتصال وجود داره) وصل میشه.
-
بسته به نوع طراحی سیمکشی و قطعه، هر کدوم ممکنه روی موتور فن یا روی دسته سیم نصب بشه.
سوکت6خانه نری(سرسیم مادگی)-سوکت6خانه مادگی(سرسیم نری)
کاربرد کلی:
-
این دو نوع سوکت برای اتصال مطمئن و قابل جداسازی سیمها در مدارهای مختلف خودرو یا دستگاهها استفاده میشوند.
-
تعداد 6 خانه (پین) به شما امکان میدهد چند سیم یا مسیر برق را به صورت یکجا و منظم متصل کنید.
-
نری و مادگی بودن سوکتها باعث میشود فقط سوکتهای مناسب به هم وصل شوند و اتصال درست و امن برقرار شود.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.