فیبر و فنر یک کنت و دو کنت(فیبر فنر تک کنتاکت و جفت کنتاک)

4.500 تومان6.200 تومان

در سیستم‌های برقی ساده یا خودروهای قدیمی، پلاتین یا کانتکت‌ها وظیفه‌ی قطع و وصل جریان برق را دارند. «یک کنت» و «دو کنت» به تعداد کانتکت‌های برق‌گیر اشاره دارد.

تعداد قیمت تخفیف
1-10 4.500 تومان 0%
11+ 4.050 تومان 10%
13 افرادی که اکنون این محصول را تماشا می کنند!
شناسه محصول: نامعلوم دسته: برچسب:
توضیحات

فیبر و فنر یک کنت و دو کنت(فیبر فنر تک کنتاکت و جفت کنتاک)

🔧 فیبر و فنر یک کنت و دو کنت یعنی چه؟

✅ ۱. “کنت” یعنی کانتکت (Contact) یا پلاتین

در سیستم‌های برقی ساده یا خودروهای قدیمی، پلاتین یا کانتکت‌ها وظیفه‌ی قطع و وصل جریان برق را دارند. «یک کنت» و «دو کنت» به تعداد کانتکت‌های برق‌گیر اشاره دارد.


🔹 فیبر و فنر “یک کنت”:

  • ساختار ساده‌تر دارد.

  • فقط یک کانتکت دارد که جریان را وصل یا قطع می‌کند.

  • اغلب در خودروهایی مثل پیکان، یا در موتورهای تک‌فاز ساده دیده می‌شود.

  • در آن فیبر (عایق نسوز) و فنر، وظیفه‌ی بازگشت یا نگهداری کنتاکت را دارند.

  • معمولا برای ولتاژ پایین یا مصرف ساده‌تر استفاده می‌شود.


🔸 فیبر و فنر “دو کنت”:

  • دارای دو کانتکت است (مثلاً یکی برای مثبت، یکی برای منفی یا دو حالت عملکردی مختلف).

  • در سیستم‌های پیشرفته‌تر یا مدارهایی که نیاز به سوئیچ دو مسیر دارند استفاده می‌شود.

  • ممکن است برای سوئیچینگ دو فاز، یا سیستم‌های برق خودرو با چند مدار همزمان باشد.

  • فنر قوی‌تری دارد و فیبر عایق هم پیچیده‌تر طراحی شده.


📦 تفاوت اصلی:

ویژگی یک کنت دو کنت
تعداد کانتکت یک عدد دو عدد
پیچیدگی ساختار ساده‌تر پیچیده‌تر
کاربرد قطع/وصل ساده سوئیچ بین دو مدار یا حالت مختلف
قطعات بیشتر؟ خیر بله، معمولاً فیبر و فنر دقیق‌تر

📌 موارد استفاده معمول:

  • فیبر و فنر یک کنت: پلاتین پیکان، استارت ساده، سوئیچ‌های پایه‌ای

  • فیبر و فنر دو کنت: رله‌های دو حالته، کلیدهای تبدیل، برخی سیستم‌های دوبل برق در خودرو

نظرات (0)

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “فیبر و فنر یک کنت و دو کنت(فیبر فنر تک کنتاکت و جفت کنتاک)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *