سوکت 2فیش دلکو و انواع فشنگی خودرو های دوو
37.000 تومان
اگر در حال تعمیر یا ارتقاء سیستم برق خودرو دوو هستید، شناخت دقیق این سوکتها و فشنگیها اهمیت حیاتی دارد. خرابی هر کدام از این قطعات، میتواند باعث اختلال در عملکرد موتور، افزایش مصرف سوخت یا حتی عدم روشن شدن خودرو شود.
تعداد | قیمت | تخفیف |
---|---|---|
1-10 | 37.000 تومان | 0% |
11+ | 33.300 تومان | 10% |
20 در انبار
سوکت دوفیش دلکو در خودروهای دوو
دلکو (Distributor) وظیفه تقسیم جرقه به سیلندرها را دارد و در دووهای قدیمی، دارای سوکت 2 فیش است.
🔌 مشخصات سوکت دوفیش دلکو:
-
تعداد فیش: 2 عدد
-
نوع اتصال: فیش نری و مادگی با قفل فشاری
-
وظایف هر فیش:
-
فیش اول: دریافت سیگنال ولتاژ تغذیه (از ECU)
-
فیش دوم: ارسال سیگنال موقعیت سنج دلکو (Hall sensor یا پالس خروجی)
-
💡 نکته فنی:
-
خرابی این سوکت یا قطعی یکی از سیمها، باعث عدم جرقهزنی و روشن نشدن خودرو میشود.
-
در مدلهایی مانند دوو سییلو و ریسر دلکو از نوع الکترونیکی با سنسور هال است، نه از نوع مکانیکی سنتی.
-
خودروهای دوو که از سوکت دوفیش دلکو استفاده میکنند:
1. دوو سییلو (Daewoo Cielo)
-
نسل اول و دوم این خودروها، مخصوصاً مدلهای کاربراتوری و اولیه، از دلکو با سوکت 2 فیش استفاده میکنند.
-
دلکو در این خودروها مجهز به سنسور هال است و دو فیش برای اتصال به ECU و کوئل دارد.
2. دوو ریسر (Daewoo Racer)
-
در اکثر مدلهای ریسر، مخصوصاً نسخههای قدیمیتر، دلکو دو فیش دیده میشود.
-
سیستم جرقهزنی مشابه سییلو است.
3. دوو اسپرو (Daewoo Espero)
-
در برخی مدلهای قدیمی اسپرو که موتور SOHC کاربراتوری یا ساده دارند، دلکو با سوکت دو فیش استفاده شده است.
-
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.