سوکت سنسور CVV وخودروهای تیگو،آریزو،سوزن انژکتور مزدا وانت و سوکت شیر برقی سمند ef7
70.000 تومان
-
تطبیق پینها: بسیار مهم است. اشتباه در پینکشی میتواند به ECU آسیب برساند.
-
استفاده از سوکت استاندارد با سیلبند: بهویژه برای قسمتهایی مثل CVVT یا شیر برقی که با روغن و حرارت در تماس هستند.
تعداد | قیمت | تخفیف |
---|---|---|
1-10 | 70.000 تومان | 0% |
11+ | 63.000 تومان | 10% |
10 در انبار
سوکت سنسور CVV وخودروهای تیگو،آریزو،سوکت سوزن انژکتور مزدا وانت و سوکت شیر برقی سمند ef7 ملی
1. 🔌 سوکت سنسور CVVT (یا CVV)
نام کامل: سوکت سنسور زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT یا VVT)
مورد | توضیح |
---|---|
🛠️ کاربرد | انتقال سیگنال موقعیت و فرمان بین ECU و سوپاپ زمانبندی متغیر سوپاپ (VVT Solenoid) |
📍 محل استفاده | روی موتورهای مجهز به CVVT، مثلاً در موتور EF7، آریزو، تیگو، برخی موتورهای هیوندای و کیا |
🧠 نقش | کمک به تنظیم دقیق زمان باز و بسته شدن سوپاپها برای بهبود مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش گشتاور |
⚡ مشخصات | معمولاً ۲ یا ۳ پین، مقاوم در برابر حرارت و روغن |
2. 🚗 سوکت خودروهای تیگو و آریزو (چری)
تیگو و آریزو از خودروهای برند چری چین هستند و از سوکتهای خاصی در سیستم برق موتور و گیربکس استفاده میکنند.
کاربردها | جزئیات |
---|---|
🔌 سوکت سنسور میلسوپاپ/میللنگ | ۳ یا ۴ پین، متصل به ECU |
🛢️ سوکت سنسور دمای گیربکس یا روغن | ۲ پین یا بیشتر، معمولاً ضدآب |
💨 سوکت دریچه گاز برقی | ۶ پین، ارتباط مستقیم با ECU برای کنترل پدال گاز |
⚙️ ساختار سوکتها | استاندارد Bosch/Delphi/Cherry با روکش ضد حرارت و رطوبت، پینهای آببندی شده |
3. 🔧 سوکت سوزن انژکتور مزدا وانت
(برای مزدا وانت B2000 یا B2200 انژکتوری)
مورد | توضیح |
---|---|
🧠 کاربرد | سوکت اتصال به سوزن انژکتور برای دریافت فرمان پاشش سوخت از ECU |
🔢 پینها | ۲ پین (ولتاژ + سیگنال پالس) |
🛠️ نصب | متصل به هر انژکتور، معمولاً در خط مشترک سوخت (رِیل انژکتور) |
⚡ مشخصات | سوکت دو پین با قاب قفلدار برای جلوگیری از لرزش یا قطع اتصال |
4. 💡 سوکت شیر برقی سمند EF7
(مربوط به شیر برقی کنیستر یا شیر برقی CVVT یا MAP Sensor)
کاربردهای احتمالی | توضیح |
---|---|
⚙️ شیر برقی کنیستر (EVAP) | کنترل تخلیه بخارات بنزین از باک به موتور |
🛠️ شیر برقی CVVT | کنترل جریان روغن به سیستم CVVT (همان مورد شماره 1) |
⚡ نوع سوکت | ۲ یا ۳ پین – مقاوم در برابر روغن و دمای بالا |
🚗 محل استفاده | کنار موتور، روی سرسیلندر یا اطراف منیفولد هوا (بسته به نوع شیر) |
✅ نکات کلیدی هنگام تعویض سوکتها:
-
تطبیق پینها: بسیار مهم است. اشتباه در پینکشی میتواند به ECU آسیب برساند.
-
استفاده از سوکت استاندارد با سیلبند: بهویژه برای قسمتهایی مثل CVVT یا شیر برقی که با روغن و حرارت در تماس هستند.
-
تست با دیاگ: بعد از نصب هر سوکت جدید، بررسی با دستگاه دیاگ توصیه میشود.
محصولات مشابه
سوکت 2خانه نری (سرسیم مادگی)-سوکت 2خانه مادگی(سرسیم نری)
سوکت 2فیش سوزن نیسان دیزل و مهره سمندEF7و سوکت کنیستر
نکتهها برای تعویض و نگهداری:
-
سوکتها: هنگام وصل و جدا کردن مراقب فیشها و پایههای فلزی داخل سوکت باش تا خم یا شکسته نشن.
-
مهرهها: اگر مهرهها پیچخورده یا زنگ زده بودن، بهتره تعویض بشن تا محکمکاری صحیح انجام بشه.
-
کنیستر: اطمینان حاصل کن سوکت کاملاً در جای خود قرار گرفته و لرزش نداشته باشه تا از قطع شدن برق جلوگیری بشه.
سوکت 2فیش همه کاره
سوکت سنسور مپ پژو206و پدال گاز206 وپمپ بنزین مگان
سوکت موتور فن پراید 2دور نری (سرسیم مادگی)-سوکت موتور فن پراید 2دور مادگی(سرسیم نری)
فرق کاربردی بین نری (سرسیم مادگی) و مادگی (سرسیم نری):
-
سوکت نری (که خودش پایههای بیرونزده داره) به سوکت مادگی (که داخلش جاهای اتصال وجود داره) وصل میشه.
-
بسته به نوع طراحی سیمکشی و قطعه، هر کدوم ممکنه روی موتور فن یا روی دسته سیم نصب بشه.
سوکت6خانه نری(سرسیم مادگی)-سوکت6خانه مادگی(سرسیم نری)
کاربرد کلی:
-
این دو نوع سوکت برای اتصال مطمئن و قابل جداسازی سیمها در مدارهای مختلف خودرو یا دستگاهها استفاده میشوند.
-
تعداد 6 خانه (پین) به شما امکان میدهد چند سیم یا مسیر برق را به صورت یکجا و منظم متصل کنید.
-
نری و مادگی بودن سوکتها باعث میشود فقط سوکتهای مناسب به هم وصل شوند و اتصال درست و امن برقرار شود.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.